Άτιτλο #1

Γράφει η Βέρα Ι.Φραντζή

Γιατί εξαντλούμε τους εαυτούς μας με υπεραναλύσεις; Γιατί δεν αντέχουμε αυτά που κανόνισε το μυαλό μας να απαντήσει;

Ψάχνουμε λύσεις σε συμπτωματικές αντιδράσεις στιγμής και συγκυρίες κάνοντας ψυχοθεραπεία, διαλογισμό, γράφοντας ημερολόγιο, μιλώντας στο τηλέφωνο, μυξοκλαίγοντας ανάσκελα στο κρεβάτι μας, μη δουλεύοντας παραγωγικά κάθε Παρασκευή στο γραφείο, ακυρώνοντας το ραντεβού στον οδοντίατρο, χάνοντας τη στάση που πρέπει να κατέβουμε στο μετρό.

Είμαι από τους ανθρώπους τους απότομους, αυτούς τους εν βρασμώ ψυχής (και μυαλού, αν το νιώθετε) καθοδηγούμενους, τους αστόχαστους, τους απρόσκοπτους. Και σίγουρα τους ανθρώπους που η σχέση μου με την λήθη είναι αμιγώς μονογαμική. Τα λόγια μου, οι πράξεις μου, αυτά που γεννώ δεν είναι σπέρματα εκκολαπτόμενα στρατηγικής ή (πόσο μάλλον) ώριμης σκέψης. Απροκάλυπτα με αιφνιδιάζω με τις χοντροκοπιές μου, τις νευρικές αντιδράσεις μου. Αν προσπαθήσω να βρω τη ρίζα, θα έχω ταλανιστεί τόση ώρα με το χώμα για να βρω ένα κόκκο. Για αυτόν τον κόκκο βαζανίζεστε; Κάνετε και ψυχοθεραπεία για αυτόν τον κόκκο;

Έπειτα είναι οι άλλοι, που είναι κακοί μαζί μας. Κακότροποι και αδιάφοροι που δεν μας καλούν για καφέ την Κυριακή το πρωί ή στο γάμο τους, ενώ ήμασταν φίλοι. Δε μας παίρνουν στη γιορτή μας τηλέφωνο ή μας λένε τόσες κουβέντες παραπάνω, που δε μπορεί το εγώ μας να αντισταθεί στην αυτολύπηση. Νομίζουμε τους άλλους παντοδύναμους, τετραπέρατους και τους προσδίδουμε την θεοτική ευχέρεια να ευθύνονται πάντα για τις προσβολές ή για αστοχίες; Ή νομίζουμε εμάς πάντα ξεκάθαρους και ανόθευτους; Και αυτοπροσβαλλόμαστε και λυπόμαστε και φταίμε.

Ας δεχτούμε τα πράγματα ως έχουν. Να μη ψάχνουμε στα αποπίματα ενεργειών αιτίες και ρίζες. Ας έχουμε αυτοεκτίμηση και ας μην αυτομαστιγωνόμαστε με μια ατέρμονη προσπάθεια  εξεύρεσης της λύσης.

Καμιά φορά τα πράγματα δεν έχουν καμία σημασία που γίνονται έτσι. Γίνονται απλώς έτσι και αυτό το “έτσι” είναι η μεγαλύτερη βάση της χειροπιαστής ευτυχίας.

Leave a Reply

